با کلینیک های عرضه کننده متادون خارج از پروتکل درمان برخورد می شود/فضاهای عمومی و انتظار مطب ها بهسازی شود - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – دادستان عمومی زابل؛ دکتر محمد سرگزی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یکماهه این مجموعه به بحث ساماندهی اوراق فروشی های سطح شهر اشاره و بیان داشت : اوراق فروشی و ضایعات شهر در هنگام خرید جنس دست دوم ملزم به احراز هویت فروشنده و ثبت آن در دفتر ثبت اموال شده اند تا بدین طریق از فروش اجناس مسروقه جلوگیری شود، همچنین در راستای ساماندهی این موضوع تا کنون هشت اوراق فروشی و مرکز ضایعاتی در سطح شهر پلمپ گردیده است.

به گزارش نی زار، دادستان عمومی زابل از همکاری ویژه نهاد نظامی و انتظامی در حوزه کاهش جرم خبر داد و گفت: دستگیری ۱۹ خرده فروش مواد مخدر، چهار قاچاقچی مواد مخدر، توقیف سه دستگاه خودرو حامل مواد مخدر، جمع آوری ۱۰ هزار ورق قرص ترامادول از سطح بازار، جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر و هفت پاتوق استعمال مواد مخدر صنعتی از جمله اقدامات یک ماه اخیر در حوزه شهرستان های زابل و نیمروز می باشد، همچنین چهار تیم سرقت مسلحانه خودرو متشکل از ۱۲ نفر سارق نیز دستگیر شدند.

سرگزی افزود : لزوم ساماندهی اعتیاد در سطح منطقه و همچنین پیشگیری از این بلای خانمان سوز در دستور کار دادستانی شهرستان زابل قرار دارد .کنترل این موضوع  نظارت کافی را می طلبد.  این حوزه کلنیک های ترک اعتیاد  دانشگاه علوم پزشکی نظارت  دارد.

وی بیان داشت : با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی طی پروتکل درمان، داروی متادون را در اختیار کلینیک های ترک اعتیاد قرار می دهد و این کلنیک ها می بایست این داروها را در اختیار جامعه هدف واقعی قرار دهند که در بسیاری از کلنیک ها این اتفاق می افتد.

سرگزی در این باره یادآور شد: فروش این دارو خارج از پروتکل درمان غیرقانونی محسوب می شود و با افراد و کلنیک های که اقدام به فروش متادون خارج از پروتکل درمان نمایند بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر  برخورد می شود.

دادستان توصیه کرد افراد بیمار به مواد مخدر صنعتی و سنتی برای کاهش آسیب های اجتماعی به خود و  خانواده به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و در دوره متادون درمانی در محل کلینیک ها  شرکت نمایند.

وی در ادامه بحث مهم و ویژه مراکز ترک اعتیاد متذکر شد: فروش غیر قانونی متادون در بازار آزاد باعث شده تا بخشی از جوانان و نوجوانان که امکان مصرف مواد مخدر درجمع خانواده را نداشتند از متادون استفاده نمایند. که در این شرایط نه تنها اثر متادون درمانی در کاهش اسیب های اجتماعی افراد معتاد به مواد سنتی و صنعتی عقیم مانده بلکه افراد جدیدی را نیز معتاد به متادون نموده است.

دادستان عمومی زابل ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت؛ از مطالبات مردمی که در دیدارهای عمومی با وی بیان می شود خبر داد و افزود: ارتقا حوزه سلامت یکی از مطالبات مردمی می باشد و بنده نیز بعنوان دادستان شهرستان  از جامعه پزشکی شهرستان زابل این خواهش  را دارم با جذب امکانات بیشتر حوزه های خدماتی را بیش از پیش توسعه دهند.که اینجا جا دارد از زحمات عزیزان در دانشگاه علوم پزشکی زابل تشکر نمایم.

سرگزی به ارتقای سطح کیفی مطب های پزشکان به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردمی اشاره و بیان داشت :  فضای برخی از کلینیک ها و مطب ها مناسب نیست و ضرورت دارد پزشکان محترم در این خصوص اقدام ویژه ای داشته باشند و نسبت به بهسازی فضای فیزیکی  خصوصا بخش انتظار مطب اقدام فرمایند.

دکتر محمد سرگزی دادستان عمومی زابل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شایعه کاندیدا توری را نیز این گونه پاسخ داد که با توجه به رسالت کاری،خدمت در مجموعه قوه قضاییه را از هر جای دیگر بر خود واجب تر می دانم و تمام تلاش خود را برای خدمت در منطقه را از همین جایگاه می نمایم بیان داشت : هیچگونه برنامه و یا قصدی برای ورود در برنامه های انتخاباتی را ندارم و تمامی این شایعات که متاسفانه در منطقه سیستان به قصد جلوگیری از اقدامات ما در حوزه های مختلف کاریمان و حرکت روبه رشد در منطقه می شود را اساساً رد می کنم و این شایعه پراکنان بدانند با این شایعات نمی توانند امکان خدمت به این مردم عزیز را از ما بگیرند

از طرف دیگر هم از همه مسئولین و همشهریان درخواست می کنم که به نمایندگان محترم که مردم با امید آنها را انتخاب کردند کمک کنند که این عزیزان بتوانند خدمات موثری برای برون رفت سیستان از وضعیت موجود انجام دهند .

دکتر محمد سرگزی همچنین خاطر نشان کرد با توجه به هم مرز بودن ایران در قسمت جنوبی و بویژه جنوب شرق با افغانستان و فعالیت گسترده نیرو های نظامی کشور های جهان در این منطقه لزوم ایجاد مراکز مستقل نیروی انتظامی و مرزبانی و استفاده بیشتر از ظرفیت ها نیاز منطقه می باشد.

دادستان زابل در پایان اظهار داشت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته زمان ملاقات مردمی است و مردم می توانند بطور مستقیم مشکلات خودشان را با دادستان زابل مطرح کنند.

2015_06_29_13_58_13_35259