اخرین خطبه های نمازجمعه زابل در سال ۹۳ + تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : حجت الاسلام کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خودم وشما بزرگواران را به تقوا دعوت می کنم، توصیه به رعایت حقوق و حدود اسلامی می کنم.

خداوند متعال هنگامی که گناهی از بندگانش ببیند آن ها را به نقص در ثمرات مبتلا می کند، که رزق و روزی کم می شود.

اگر گناه زیاد شود برکات از زندگی خواهد رفت. عمر انسان هم لحظه به لحظه رو به پایان است. قسم به عصر که انسان رو به زیان است. باید لحظه به لحظه از این عمرمان استفاده کنیم. باعث رفتن این برکات نیز خود ما هستیم. وقتی می بینیم مشکلات در زندگی فردی مان زیاد می شود لحظه ای تفکر کنیم و ببینیم چه کرده ایم که این گره و مشکل در زندگیمان ایجاد شده.

وی در ادامه افزود:

خداوند این تنبیهات را انجام می دهد تا توبه کننده توبه کند و انسان از گناه خودش متنفر شده و دور شود. خداوند استغفار را برای استمرار رزقش برای بندگان قرار داده، و در اینجا کلید باز شدن گره ها و حل مشکلات استغفار است.

وی در ادامه سخناش خطاب به مسئولان گفت: مسئولین عزیز بودجه های فرهنگی را وارد مساجد کنند تا برکات نیز زیاد شود.

این کار سبب ایجاد برکت و شادی در جامعه است. اثری که این اردوهای معنوی راهیان نور دارد خیلی عمیق است. مدارس بودجه های فرهنگی را برای سفرهای عتبات عالیات دانش آموزان در نظر بگیرند.

حجت الاسلام کیخا خطیب نماز جمعه زابل در خطبه های دوم نیز بار دیگر نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و بیان داشت:

بار دیگر خودم و شما بزرگواران را به تقوا دعوت می کنم. در تمام شئون زندگی تقوا را رعایت کنیم و به تمام احکام اسلامی پایبند باشیم و عمل کنیم. طوری نباشد که به تعبیری اسلام حداقلی داشته باشیم، که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند.

اسلام حد اقلی یعنی انسان به برخی احکام اسلام پایبند باشد و به برخی نه، احکامی را که برای استکبار ضرر دارد انجام ندهد، که این می شود اسلام آمریکایی.

وی در ادامه با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت بیان داشت: امروزه اصطلاح اقتصاد مقاومتی را همه شنیده اید اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که دشمن نتواند براقتصاد ما تاثیر بگذارد واین اقتصاد بر قوای داخلی پایبند باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی برنامه ریزی بر قوای درون که کشور بتواند روی پای خودش بایستد تا دشمن نتواند اهداف خودش را بر ما تحمیل کند. اگر نفت را تحریم کنند ما باز روی پای خودمان می ایستیم.

وی در ادامه به الزامات اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و گفت:اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که حضرت آقا یکی از آن الزامات را کاهش وابستگی به نفت معرفی کرده اند. از دیگر الزامات آن ورود مردم به میادین اقتصادی و تولیدی است. اقتصاد باید از حالت دولتی خارج شود و خصوصی سازی شود.

وی در ادامه خانواده و سبک زندگی اسلامی را نقطه آغازین اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت:اقتصاد مقاومتی ابتدا باید از خانواده شروع گردد و سبک زندگی باید اسلامی شود. سبک زندگی اسلامی یعنی دوری از اسراف و تجمل گرایی ها. سعی کنیم در روستاها کالاهای مصرفی روزانه مانند گوشت را تولید کنیم و فشاررا بردولت کم کنیم. این ها ضروریاتی است که دولتمردان ما باید فرهنگ سازی کنند و کارگاه هایی را جهت اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار دهند.

ایشان در ادامه افزودند: شنبه ۱ فروردین آغاز سال ۱۳۹۴ هجری شمسی است. سال جدید را امیدواریم که سالی بسیار پرخیر و برکتی باشد و سال توام با برکات و رفع مشکلات باشد. در برخی روایات آداب ایام نوروز مورد تایید قرار گرفته. صله رحم، رسیدگی به نیازمندان و آشتی کردن از جمله این آداب است.در این ایام مهم تر از خانه تکانی، تکاندن دل است از کینه ها و کدورت ها و قهرها.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که ایام عید امسال همزمان با ایام عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) واقع شده بیان داشت: ایام نوروز امسال مصادف شده با ایام فاطمیه که باید حرمت این روزها را نگه داریم. حرمت فاطمیه را حفظ کنیم تا سال پر خیر و برکتی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه سخنانش گفت: در سالی که گذشت توفیق داشتیم حوزه علمیه دارالولایه را در سطح ۲ و ۳ تاسیس کنیم که برکاتش را دیدید و ان شاالله به مراتب خواهید دید.توصیه ما به مسئولین این است که مطالبات مردم در طول این سال باید عملی شود. این منطقه گرد و خاک دارد و باید به فکر بهداشت مردم این منطقه بود و مشکلات را رفع کرد و یارانه ی مخصوص باید برای این منطقه در نظر گرفته شود.

سه شنبه ۴ فروردین سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در سال ۱۱ هجری قمری به نقل ۹۵ روز بعد از رحلت رسول اکرم(ص) است که این ایام را تسلیت عرض می نماییم.

خداوند به پیامبرش می فرماید: اگر فاطمه(س) نبود تو و علی(ع) را خلق نمی کردم.