قرار گرفتن سند توسعه گردشگردی کوه خواجه در سند بالادستی محرومیت زدایی شرق کشور/هامون قطب صنعتی سیستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : نشست خبری فرماندار هامون با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل دفتر فرماندار برگزار شد .

به گزارش نی زار، فرماندار شهرستان هامون در این نشست اظهار داشت: رسانه ها رکن اصلی دموکراسی در هر منطقه هستند و اطلاع رسانی صحیح از سوی رسانه ها باعث تصمیم گیری درست توسط مسئولان می شود و اگر رسانه ها در کشوری نباشند دموکراسی درآن کشور پیش نمی رود .

وی در ادامه گفت: هرجا رسانه در محدودیت قرار گیرد آن مجموعه و یا نظام به سمت دیکتاتوری سوق داده می شود .

ایشان با اشاره به اینکه مردم پایگاه نظام هستند، گفت: اطلاع رسانی به مردم بایستی درست و به موقع صورت گیرد چرا که عدم اطلاعات درست و شفاف مشکلاتی را هم برای مردم و هم مسئولین ایجاد خواهد کرد .

وی خبرنگاری را شغلی سخت و مهم نامید و گفت : بی توجهی به خبرنگاران و رسانه ها باعث عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه شده و بدلیل عشق و علاقه در مقابل این شغل پرخطر و ریسک پذیر مشغول خدمت هستند .

وی همچنین از رسانه هایی که به تفکر و بینش سیاسی خود پایبند هستند درعین حال وظیفه اطلاع رسانی را به درستی انجام می دهند تشکر کرد .

فرماندار هامون از افتتاح ۴۲ پروژه با اعتباری حدود ۱۷ میلیارد در هفته دولت خبر داد و گفت : این پروژه ها در حوزه های کشاورزی، شیلات ،راه و بنیاد مسکن افتتاح می گردد.

رخشانی هامون را قطب صنعتی خواند و گفت: درشهرک صنعتی محمد آباد کارخانه ریسندگی و بافندگی را داریم که بسیار مجهز و با امکانات و زیر بنایی تاپ در سطح کشور می باشد .

وی در ادامه بیان داشت : آثار باستانی و تاریخی بسیار ارزشمندی در سیستان داریم که جزو اولین آثار تاریخی جهان به شمار می آید ، وجود پایگاه جهانی شهر سوخته ،منطقه تاریخی حوض دار ، کوه خواجه و دیگر آثار باستانی و تاریخی در شهرستان هامون باعث شده این منطقه به عنوان قطب گردشگردی شناخته شود .

جمشید رخشانی نسب از قرار گرفتن سند توسعه گردشگردی کوه خواجه در سند محرومیت زدایی شرق کشور خبر داد و گفت: در این سند از جمله ساخت پله سلامت، رستوران ، تله کاپین و جاده دسترسی به اطراف کوه خواجه پیش بینی شده است .

در پایان خبرنگاران از کشتار گاه صنعتی محمدآباد ، کارخانه ریسندگی و بافندگی و کارخانه ماه پوش اوشیدا و شرکت فرش هامون بازدید داشتند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.