- 10 دی 1395
- کد خبر 15939
Print This Post
سایز متن /
نی زار:(متأسفانه بسیاری از سازمانها نحوه نگهداشت و انگیزش کارکنان مستعد را نمیدانند و با اقداماتی منجر به دلسرد شدن این کارکنان و ترک سازمان از طرف آنها میشوند که مطالب زیر کنایه ایست به اینگونه سازمانها.
یکی از علل تأکید بر مهارتهای ارتباطی و رفتاری نیز ظرافتهای رفتاری لازم برای #مدیریت کارکنان دانشی مستعد میباشد.)
همانطور که میدانید کارکنان مستعد و نابغه منشأ بسیاری از مشکلات برای شما بهعنوان مدیر هستند. در اینجا قصد داریم با ارائه چند نکته، به شما کمک کنیم از شر این کارکنان رهایی یابید!
ایدهها و دستاوردهای آنان را به اسم خود بزنید. با این کار شما با یک تیر دو نشان میزنید. هم مانع مطرحشدن و انگیزش آنان میشوید و هم خود را مدیری خوشفکر و توانمند نشان میدهید.
بدانید که کارکنان مستعد خطری برای شغل شما هستند. کارکنان مستعد گزینههای خوبی برای ارتقا هستند و همیشه تهدیدی برای شما بهعنوان مدیر محسوب میشوند. پس همیشه به آنها بهعنوان عناصری تهدیدآمیز برای شغل خود بنگرید.
به آنها بازخور ندهید. همانطور که میدانید برای کارکنان مستعد هیچچیزی بهاندازه بازخور مثبت انگیزهبخش نیست. پس هیچوقت آنها را به دلیل عملکردشان تحسین نکنید تا احساس نادیده گرفته شدن و قدرنشناسی به آنها دست دهد.
اهداف دستنیافتنی به آنها بدهید. کارکنان مستعد اهداف چالشی را دوست دارند ولی اگر بتوانید به اسم اهداف چالشی، اهدافی دور از دسترس به آنها تکلیف کنید و امکانات لازم را هم در اختیار آنها قرار ندهید، خواهید دید که آنها نمیتوانند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند.
با آنها مانند همه رفتار کنید. متمایز شدن به دلیل عملکرد بالا یکی از خواستههای اصلی کارکنان مستعد است. آنها میخواهند بهعنوان سرمایههایی ارزشمند مطرح شوند و خود را از کارکنان معمولی جدا کنند. بنابراین اگر با آنها طوری رفتار کنید که گویی هیچ فرقی با دیگران ندارند، بهزودی دلسرد شده و سازمان شما را ترک میکنند.
منبع:مدرسه بازرگانی تهران