- 13 آذر 1395
- کد خبر 15559
Print This Post
سایز متن /
نی زار؛در حالی که تحصیلکردههای تمام رشتهها عموما و تربیت بدنی خصوصا، اینروزها درگیر کتابهایی هستند که محل عرضه و فروش آنها فقط کلاسهای درسی هست و پر از اغلاط فاحش همه جانبه هستند، نوع دیگری و عمومیتری از پیشپا افتادگی هم به صورت زیرپوستی در حوزه ورزش در جریان است.
اغلب نشریات عمومی ورزش در سایه عدم حساسیت رسمی و مردمی گاها به چنان درجهای از ابتذال و زردیسم رسیدهاند که دست ندادن حالت تهوع تا پایان مطالعه یک مطلب، امکانناپذیر است.
در این اوضاع دلسوزان و عالمان ورزش، اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی باید حداکثر تلاش خود را؛
اولا؛ برای گل گرفتن در تمام رسانههایی که مسخرهآمیز در حال جولان در حیطه ورزش هستند، بکار ببرند،
ثانیا؛ حداکثر تلاش خود را برای تولید ادبیات فاخر ورزشی به کار گیرند.
نویسنده: ابوالفضل بجانی
نشریات زرد به خبرها و خبرنگارانی اطلاق میشود که پایشان را از اصول حرفهای و اخلاقی روزنامه نگاری بیرون گذاشته و در مورد موضوعاتی مانند رسوایی و تهمتهای جنسی، دلالی تهمت و شبهه وارد کردن به دیگران و یا دست آویز کردن موضوعات احساسی برای سوء استفاده بردن از آنها، اطلاق میگردد که به صورت نیمه تعریف شدهای توهین ناتمام (not quite libel) لقب گرفتهاست.
نشریات زرد به دنبال تیراژ بالا و درنتیجه جلب هر چه بیشتر توده مردم هستند. آنها با غلو و بزرگنمایی و در عین حال به زبانی ساده و سطحی، پیامهای ارتباطی را طراحی و ارسال مینمایند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند. همین اقدام آنها منجر شده است تا به آنها لقب POPULAR JOURNALS داده شود.