- 03 آذر 1395
- کد خبر 15379
- Print This Post
سایز متن /
قرآن کریم : “ن” والقلم و مایسطرون … سوگند به قلم و آنچه مینویسند
به گزارش نی زار به نقل از گندم خبر، مدتهاست بعد از آغاز بکار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد آنیم که برخی رسانه ها تریبون را در حمایت از نماینده مد نظر خویش روشن نگه داشته اند و جهت دار بودن مطالب بر روی خروجی ها بصورت شفاف بیانگر این موضوع است.
موفقیت و محبوبیت رسانه ها رابطه مستقیم با بیان مشکلات و حمایت از مردم دارد(مردمی بودن)، که در این بین برخی برای جست و جو موفقیت، حمایت از نماینده محبوب خویش را در دستور کار قرار می دهند و مردم را به فراموشی کامل می سپارند.
برخی رسانه ها در نقش روابط عمومی نماینده در مدت پنج ماه از شروع به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی ظاهر شده اند، نقشی که اگر توانش برای بیان مشکلات مردم رنج دیده استان بکار گرفته می شد قطعا می توانست یاری گر نماینده و یا نمایندگان برای حل مشکلات مردم در ادامه راه باشد.
رسانه حامی مردم یا حامی نمایندگان؟ سوالیست که سخت ذهن ما را به خود مشغول کرده است مانند روابط عمومی هایی که رسانه ای را اداره می کنند و خود مشکلات ارائه شده توسط مردم از آن اداره را در رسانه ها نمیبیند!
یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها پیگیری مشکلات شهروندان و رابط بین مسئولین و مردم بودن می باشد و توصیه می کنیم به آنان که تریبون را برای حمایت روشن گذاشته اند کمی به ایفای نقش خود در منصب روابط عمومی عمل کرده و لاقل کمی هم پیگیر مشکلات مردم از طریق نماینده باشند!!!
گسترش یافتن فضای مجازی باعث شده طرفداران برخی از نمایندگان به کنترل اوضاع در این فضا بپردازند و نقدهای شهروندان را سریعا با اتک مستقیم پاسخ بدهند و دیده می شود با هر ترفندی تلاش دارند کم کاری یا پرکاری نماینده محبوب خویش را کوچک و بزرگ جلوه دهند و گاهی حتی اجازه قضاوت را در بیشتر مواقع از مردم می گیرند.
مردم سیستان و بلوچستان مشکلات عدیده بسیاری را در استان متحمل می شوند که میطلبد رسانه ها در کنار حمایت از شخصی حقیقی حمایت از مردم را نیز در دستور کار خویش قرار دهند و بجای انجام امورات تبلیغاتی نماینده مد نظر کمی هم در نقش اصلی خود که همان رابط بین مردم و مسئولین و نمایندگان است ایفای نقش کنند.