توصیه ای از جنس هشدار به مسولین و ستاد بحران استان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : امروز میزان غلظت ریزگردها بیش از ۱۱ برابر حد مجاز شد. به این شرایط، طوفان شدید و سرما و برودت هوا را هم بیافزاییم شرایطی بحرانی کاملا مشهود است. امروز بخشی از دانش آموزان در این شرایط بحرانی سر کلاس حاضر شدند و تعدادی هم غیبت و عقب ماندگی تحصیلی و توبیخ را بر سلامتی ترجیح دادند و به مدرسه نرفتند. بخشی از خانواده ها در انتظار تعطیلی مدارس با یکی دو ساعت تاخیر دانش آموز را به مدرسه رساندند.

در این شرایط بحرانی آنچه محرز است بی مسئولیتی است که جلوه میکند.

مسئولین اجرائی شهرستان که در چنین شرایطی برای خود جایگاهی قایل نیستند و صرفا نظاره گر اوضاع هستند. ستاد بحران استان هم که در مرکز استان اصولا هیچ استانداردی را ملاک عمل قرار نمیدهد و ظاهرا استانداردها خاص سایر نقاط کشور است و در زابل استانداردها باید باز تعریف شوند‌.

در این زمینه ستاد بحران باید موضع عملکرد مشخصی داشته باشد تا مردم در چنین شرایطی صدمات ناشی از بی مسولیتی را نخورند. مدیر آموزش و پرورش زابل باید مدافع سلامت دانش آموزان و در این زمینه پیگیر باشد.

به همه مسئولین امر متذکر می شویم چنانچه بی توجهی به سلامت مردم و دانش آموزان در شرایط بحرانی همچنان ادامه یابد، تصمیم خودجوش مردمی با راه اندازی کمپین اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/