نقش شهدا و ایثار در جامعه ورزش - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

زاهدان – افراد جامعه با هر گونه طرز فکر، علاقه و وابستگی باید بدانند که بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است.

 در پیروزی جنگ تحمیلی تمامی اقشار جامعه سهیم هستند و دفاع مقدس به علت حضور ورزشکاران، کارگران، کشاورزان، روحانیون، کارمندان، دانش آموزان و دیگر قشرها متعلق به همه است.

ما تعداد زیادی از مربیان، داوران، ورزشکاران و قهرمانان را درهشت سال دفاع مقدس داشته ایم که به درجه شهادت نایل آمده اند از این رو می طلبد تا برای آشنایی نسل جوان با رشادت ها و جان فشانی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در دوران جدید با تهدیدات و نفوذ دشمن و هدف گرفتن اعتقادات ملی، دینی و مذهبی جامعه اقدامی در خور انجام شود.

متاسفانه این روزها فرهنگ ایثار و جوانمردی در ورزش کم رنگ شده است و پویا کردن منش پهلوانی و جوانمردی درکنار فرهنگ شهادت می تواند در جامعه و در بین ورزشکاران تاثیرگذار باشد و زمینه ساز حرکت جدی تر و بهتر درعرصه های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم در بین عموم مردم و الخصوص ورزشکاران باشد.

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، ارتقا سطح اخلاق در بین جامعه ورزش و نسل جوان را به همراه دارد زیرا شهدا شان عالم بشریت هستند.

شعار دادن در زمینه اخلاق مداری کار آسانی است اما باید در این راستا گام موثر برداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن جامعه ورزش با شهدا می تواند بهترین اقدام در این خصوص باشد.

با توجه به اینکه شهدا از محبوبیت و احترام فراوانی بین همه اقوام و مذاهب برخوردار هستند و بهترین الگو برای مسایل اخلاقی یک ملت می باشند برای رسیدن به این هدف و بهره برداری مناسب از این گنجینه های گرانبها باید زمینه های آشنایی مردم را با این قهرمانان واقعی مهیا کرد.

حضرت امام خمینی (ره) درجمله ای زیبا خطاب به مردم و مسئولین در خصوص ارج نهادن به مقام رزمندگان و شهدا فرمودند« نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ وخم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند» از این رو ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام نباید فقط به دفاع مقدس ختم شود.

جامعه ورزش به عنوان پیش قراول می تواند الگوی مناسبی برای بقیه افراد جامعه باشد زیرا اتفاقی که از ورزش شروع شود به طور حتم در نسل جوان و جامعه منتشر می شود.

ما به هیچ عنوان حق نداریم که فراموش کنیم برای پیروزی و اثبات این انقلاب چه راه سختی را پشت سرگذاشته ایم و چه مسیر دشواری را در پیش رو داریم و این محقق نمی شود مگر با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ترویج روحیه شهادت و ایثار درجامعه و قدردانی از زحمات رزمندگان خط اول مبارزه با استکبارجهانی، صهیونیسم و تکفیریون که باید در تار و پود جامعه تنیده شود.

افراد جامعه با هر گونه طرز فکر، علاقه و وابستگی باید بدانند که بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی وضروری است و فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن این فرهنگ اگر در جامعه حاکم شود نقطه مقابل فرهنگ فردگرایی و منفعت طلبی است.

نویسنده:عباس شیبک، رئیس کمسیون ورزش وجوانان شورای اسلامی شهر زاهدان