خط تولید روغن زیتون در دانشگاه زابل افتتاح شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه آیین افتتاح خط تولید روغن زیتون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارآفرینی و فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه زابل در زمینه های مختلف اثرگذاری زیادی در میان مردم دارد.

82284031-71124815

وحید احمدی افزود: تعامل میان دانشگاه و مردم زمینه ساز رشد و توسعه در حوزه های مختلف و باعث تشویق مردم برای کشت درخت زیتون، گیاهان دارویی و زینتی و افزایش سطح زیر کشت آنها می شود.

وی یکی از سیاست های کلان وزارت علوم را علاوه بر تربیت نیروی انسانی، گسترش مراکز رشد و پژوهشی تحقیقاتی در سطح دانشگاههای کشور عنوان کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدیدهای انچام شده در این سفر از بخش های مختلف دانشگاه زابل گفت: فضاهای فراهم شده در بخش های آزمایشگاهی دانشگاه زابل ظرفیت تبدیل این دانشگاه به قطب آزمایشگاه منطقه شرق کشور را دارد.

وی تصریح کرد: با تکمیل آزمایشگاههای دانشگاه زابل ظرفیت بهره گیری نیروی انسانی از آنها به مراتب افزایش پیدا می کند.

رئیس دانشگاه زابل نیز در این مراسم اظهار داشت: پنج میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) برای تکمیل خط تولید روغن زیتون دانشگاه زابل از محل منابع سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

موسی بهلولی با بیان این که دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست بلکه ترویج علم در دستور کار آن است تاکید کرد: زیتون در چند سال اخیر به عنوان یک محصول استراتژیک در سطح کشور مطرح است و ترویج آن در دستور کار دانشگاه زابل نیز قرار دارد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها افزون بر ۱۵ تن زیتون در سطح منطقه برداشت می شود و این رقم در سال های آینده رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه زابل از نشا نهال زیتون در این دانشگاه خبرداد و گفت: برای افزایش سطح زیر کشت درخت زیتون در سطح منطقه نهال آن در اختیار مردم قرار می گیرد.

دکتر بهلولی هدف از راه اندازی خط تولید روغن زیتون در دانشگاه زابل را تشویق مردم برای کشت درخت زیتون و ترغیب بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه های تولید روغن زیتون عنوان کرد و اظهار داشت: درخت زیتون در مقابل خشکی و شوری منطقه سیستان با توجه به شرایط اقلیمی آن، مقاوم و پربازده است.

معاون وزیر علوم به همراه هیاتی امروز /پنجشنبه/ با حضور در منطقه سیستان از بخش های مختلف آزمایشگاهی و مجتمع پژوهشی، تفریحی بقیه الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل بازدید کرد.

افتتاح خط تولید روغن زیتون، بازدید از نهالستان زیتون، گل های زینتی، واحد پرورش نژاد گاو سیستانی و گلخانه ها از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر علوم به منطقه سیستان بود./ایرنا