در تخریب قلعه تپه یگان حفاظت میراث فرهنگی چه نقشی داشته اند؟؟ - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش نی زار از زابل، چند روزی در اخبار رسانه ملی و رسانه الکترونیکی میشنویم و میخوانیم که محوطه تاریخی و اسلامی بی بی دوست شهرستان زابل (قلعه تپه)تخریب شده است.

طبق ممصاحبه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان عامل تخریب و خاکبرداری کارگاه تولید آجر سفال بوده است. که از سال ۱۳۸۴ مسئول این کارگاه متعهد شده خاک مورد مورد نیاز را از مکانی دیگر تامین کند و همچنین وی ادامه داد : در این بازه زمانی مسئول این کارگاه چندین باره تعهد داده است.

مدیرکل محترم در مصاحبه خود گفت : که از این اقدام این کارگاه سفال به مراجع قضایی ظرح شکایت کرده ایم. اما آقای مدیرکل این نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

خاکبرداری توسط لودر در آن حجم قاعدتا یک بازه زمانی را به خود اختصاص داده اما یگان حفاظت میراث فرهنگی کجا بودند و چند بار به این قلعه سرکشی کردند؟؟ در شرایطی که طبق گفته خودتان از مسئول کارگاه سفال چندین بار تعهد گرفته شده است. چرا این قدر دیر متوجه شده اید؟

شکایت شما از کارگاه سفال فایده ای ندارد ، قلعه اهمیت داشت که متاسفانه نابوده شده و به تلی از خاک تبدیل شده است. رسالت شما و یگان حفاظت میراث فرهنگی این بوده که در حین تخریب جلوی فعالیت این کارگاه را می گرفتید.

تا کی قرار است شاهد از بین رفتن این بناها  و سکوت میراث فرهنگی باشیم ؟ بعد از حفاری های قلعه رستم این دفعه نوبت به قلعه تپه رسیده است. بنای دیگری که قرار است در آینده مورد آسیب قرار بگیرد و مدیرکل محترم صرفا مصاحبه کند کجا خواهد بود؟!