رسالت رسانه ها و بی اخلاقی های اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : متاسفانه غالب رسانه های محلی و پایگاه های خبری در استان به صورت جدی به مباحث معرفتی و اخلاق عملی ورود پیدا نمی کنند و گاها شاهد آن هستیم برخی از رسانه ها حتی اساسا در این زمینه حیاتی که بی برو، برگشت موثر می باشد وظیفه ای را در قبال مردم و خود نمی بینند .

 

امروز آنچه در شرایط کنونی در اجتماع استان شاهد و دچار آن هستیم بحران اخلاقی و به زبان عامیانه کم معرفتی ها و یا شاید گفت بی معرفتی هاست که خود سر آغاز خشونت و بحران های اخلاقی می باشد.

 

امروز رسانه ها نمادی شاخص و معرف اخلاق و بهترین و زیباترین شیوه های اجتماعی به مردم استان هستند .

 

متاسفانه در ماه ها و روزهای اخیر موجی از تخریب ها و شایعات که هنوز هم شاهد موکد بودن بر آن هستیم که متاسفانه از سوی برخی رسانه ها استقبال شده و می شود، این در حالی است که رسالت رسانه ها به خصوص رسانه هایی که خود را داعیه دار ترویج ارزش ها در جامعه می دانند، ایجاب می کند که از این فضاهای تخیلی و ناپسند دوری کنند و ورود به حریم خصوصی افراد را به عنوان امری مذموم در اذهان افکار عمومی نهادینه کنند.

 

همچنین با توجه به گسترش و پیشرفت روزافزون شبکه های اجتماعی و امکان استفاده همگانی از آنها این رسانه و مردم هستند که با چالش روبرو هستند و رسانه های محلی باید به عنوان وظیفه و رسالت کاری دقت و توجهی بیش از پیش به آن داشته باشند و با مطالب دشمن شاد کن از متشنج کردن فضای جامعه و ایجاد بحران های اخلاقی فاصله بگیرند.

 

به عنوان اصحاب رسانه و فعالین حوزه رسانه در استان و کشور این را همیشه یادمان باشد که ضمن رعایت حریم افراد و ضمن پرهیز از ورود به حریم خصوصی اشخاص، با ذکر از هتک حرمت و حیثیت برخی افراد پرهیز شود زیرا زدودن تهمت ها و دروغ ها از ساحت آنها حتی پس از تبرئه شان و اثبات نشدن کاریست بسیار دشوار.

قاسم زاهدی

دبیر سرویس اجتماعی پایگاه خبری نی زار

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.