- 14 مرداد 1393
- کد خبر 655
- Print This Post
سایز متن /
به گزارش رسانه نی زار به نقل از خبرگزاری فارس از چابهار، ظهر امروز علی اوسط هاشمی در نشست روسای دانشگاههای استان و مدیران شهرستان چابهار، پیشنهاد داد که دبیرخانهای به ریاست معاون استاندار و فرمانده ویژه چابهار و دبیری دانشگاه علوم دریایی چابهار با ۲ رویکرد نیازسنجی آموزشی و توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا به عنوان کارگروه دبیرخانه توسعه سواحل مکران نیروی محرک این دبیرخانه و محلی برای ارائه ایدههای بزرگ و نگاههای بلند باشد.
وی ادامه داد: دبیرخانه کنونی توسعه سواحل مکران که در دانشگاه دریانوردی مستقر است بسیار موردی و در حد پروژههای کوچک میاندیشد و برنامههای آن منطبق با اهمیت نگاه رهبری در مورد منطقه نیست.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاههای محدود نمیتواند توسعه را به دنبال داشته باشد، گفت: هر فکر بلندی که مبنای علمی و پژوهشی داشته و بتواند گرهای از مشکلات کشور بگشاید و مرتفع کننده نیازهای ضروری جامعه باشد با استقبال مواجه خواهد شد.
وی افزود: دانشگاه باید محور تحول و کارآفرینی باشد و این باور را ایجاد کند که انسان محور، نقشآفرین و کارآفرین است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاههای ما باید به سمت برخورداری از توان بالا بروند بهگونهای که تکنولوژی محور باشند.
اوسط هاشمی با بیان اینکه اگر میخواهیم تحول ایجاد کنیم باید عزمی ملی و نگاه خاص جهادی داشته باشیم که بتوانیم تغییر ایجاد کنیم، تصریح کرد: بومیسازی نیروها به پایداری نیروها در استان منجر میشود و ما همانگونه که به اقتصاد و صنعت پایدار و کار پایدار میاندیشیم برای تحقق آنها به نیروی پایدار نیاز داریم.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که در دست تدوین است، عنوان کرد: در برنامه ششم، توسعه استان سیستان و بلوچستان یک توسعه انفجاری است و به توان و قوا و نیروی کار کافی نیاز دارد.
اوسط هاشمی افزود: سفر رئیس جمهور بستر توسعه را فراهم کرده است و باید در ۲ سال باقی مانده به پایان برنامه پنجم توسعه نگاهی مضاعف برای جبران سه سال گذشته و آمادگی برای جهش انفجاری توسعه در استان داشته باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان بر تقویت آموزش و پرورش به عنوان پایهگذار توسعه نوین از طریق آموزشهای پایهای تاکید کرد و گفت: دانشگاه بدون دبیرستان معنا ندارد و اگر لازم باشد باید برای مناطق دورافتاده دبیر اعزام شود و نیروی بومی نیز تربیت شود تا فاصله آموزشی در مناطق ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه کسب علم و دانش دنبالهدار و پایانناپذیر است، خاطرنشان کرد: توسعه آموزش باید مبتنی بر تنوع، زمان و نیازهای امروز و فردا باشد.