استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد : ضرورت تربیت نیروی متخصص متناسب با نیاز‎های توسعه سیستان و بلوچستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار به نقل از خبرگزاری فارس از چابهار، ظهر امروز علی اوسط‌ هاشمی در نشست روسای دانشگاه‎های استان و مدیران شهرستان چابهار، پیشنهاد داد که دبیرخانه‎ای به ریاست معاون استاندار و فرمانده ویژه چابهار و دبیری دانشگاه علوم دریایی چابهار با ۲ رویکرد نیازسنجی آموزشی و توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا به عنوان کارگروه دبیرخانه توسعه سواحل مکران نیروی محرک این دبیرخانه و محلی برای ارائه ایده‎های بزرگ و نگاه‎های بلند باشد.

وی ادامه داد: دبیرخانه کنونی توسعه سواحل مکران که در دانشگاه دریانوردی مستقر است بسیار موردی و در حد پروژه‌های کوچک می‌اندیشد و برنامه‌های آن منطبق با اهمیت نگاه رهبری در مورد منطقه نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که نگاه‎های محدود نمی‎تواند توسعه را به دنبال داشته باشد، گفت: هر فکر بلندی که مبنای علمی و پژوهشی داشته و بتواند گره‌ای از مشکلات کشور بگشاید و مرتفع کننده نیازهای ضروری جامعه باشد با استقبال مواجه خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه باید محور تحول و کارآفرینی باشد و این باور را ایجاد کند که انسان محور، نقش‌آفرین و کارآفرین است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه‎های ما باید به سمت برخورداری از توان بالا بروند به‌گونه‎ای که تکنولوژی محور باشند.

13930318000776_PhotoA

اوسط هاشمی با بیان این‌که اگر می‎خواهیم تحول ایجاد کنیم باید عزمی ملی و نگاه خاص جهادی داشته باشیم که بتوانیم تغییر ایجاد کنیم، تصریح کرد: بومی‌سازی نیروها به پایداری نیروها در استان منجر می‎شود و ما همانگونه که به اقتصاد و صنعت پایدار و کار پایدار می‎اندیشیم برای تحقق آن‌ها به نیروی پایدار نیاز داریم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که در دست تدوین است، عنوان کرد: در برنامه ششم، توسعه استان سیستان و بلوچستان یک توسعه انفجاری است و به توان و قوا و نیروی کار کافی نیاز دارد.

اوسط هاشمی افزود: سفر رئیس جمهور بستر توسعه را فراهم کرده است و باید در ۲ سال باقی مانده به پایان برنامه پنجم توسعه نگاهی مضاعف برای جبران سه سال گذشته و آمادگی برای جهش انفجاری توسعه در استان داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بر تقویت آموزش و پرورش به عنوان پایه‌گذار توسعه نوین از طریق آموزش‌های پایه‌ای تاکید کرد و گفت: دانشگاه بدون دبیرستان معنا ندارد و اگر لازم باشد باید برای مناطق دورافتاده دبیر اعزام شود و نیروی بومی نیز تربیت شود تا فاصله آموزشی در مناطق ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که کسب علم و دانش دنباله‌دار و پایان‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: توسعه آموزش باید مبتنی بر تنوع، زمان و نیازهای امروز و فردا باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.