سخنان نخست‌وزیر انگلیس نشان‌دهنده بی‌فرهنگی دولتمردان این کشور است - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش رسانه نی زار حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زابل با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) در حدیثی در باره علائم شیعه می‌فرماید «شیعیان ما شناخته نمی‌شوند مگر با علامت‌هایی از جمله تواضع، امانتداری، همیشه به یاد خدا بودن، اهل نماز و روزه بودن و نماز را اول وقت و به جماعت خواندن».کیخا

وی افزود: از خصوصیات و ویژگی‌های شیعیان این است که، شیعه به همسایگان فقیر و بدهکارش و یتیمان توجه دارد و تا جایی که بتواند کمک می‌کند، شیعه یعنی کسی که راستگوست و دروغ بر زبان جاری نمی‌سازد و فریبکاری در کارش نیست، بنابراین شیعیان کسانی هستند که زیاد اهل تلاوت قرآن بوده و این مهم سبب تذهیب نفس می‌شود.

خطیب جمعه زابل از رئیس جمهور کشورمان به خاطر بیان صریح و شجاعانه مواضع جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در دفاع از حقوق مسلم ایران و پاسخ محکم و شجاعانه به یاوه‌گویی‌های دشمنان جمهوری اسلامی، تقدیر کرد.

کیخا با بیان اینکه ملت ایران چنین مواضعی را از دولتمردان کشورمان خواستارند، تصریح کرد: مقام ارشد انگلیس آداب دیپلماتیک را رعایت نمی‌کند و با نوع نشستن و کلامش مرتکب توهین به رئیس جمهور ایران اسلامی شد که این نشان دهنده عصبانیت دشمنان ما و ضعف و زبونی و بی فرهنگی آنهاست.

وی افزود: ایران دشمن تروریست است، و دولت آمریکا و انگلیس هم تروریست و هم حامیان تروریست بوده و در راس آنها رژیم جعلی اسرائیل است، آنها به وجود آورنده داعش، طالبان و بزرگترین حامیان گروهک تروریستی منافقین هستند.

امام جمعه زابل با مضحک خواندن نسبت داعیه حقوق بشر به آمریکا و انگلیس تصریح کرد: این کشورها به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند و در بین آنها تبعیض نژادی وجود دارد لذا دشمنان باید بدانند که دوران فریب دادن افکار جهانی تمام شده و عقل‌ها بیدار شده است.

کیخا تاکید کرد: استکبار جهانی باید بداند که پیاده شدن طرح دهکده جهانی و خاورمیانه بزرگ تمام شد و این آرزو را به گور باید ببرد و وقت آن است که مانند دیگر مردم جهان عقلشان را بکار برده و از خیالات و اوهام بیرون آیند.

وی گفت: روز عرفه روز نیایش حجاج و زائران بیت‌اللهالحرام و روز نیایش دیگر عشاق با معبود خویش است لذا از همه مردم خواسته می‌شود تا در دعای این روز حتما شرکت کنند.

خطیب جمعه زابل فرارسیدن عید سعید قربان را به همه مسلمانان تبریک گفت و افزود: این روز یکی از روزهای حرام برای روزه گرفتن است، اما رسیدگی به فقرا و انجام قربانی از سنت خوب و مستحب این روز است.

کیخا همچنین هفته نیروی انتظامی را به زحمتکشان نیروی انتظامی تبریک گفت و بیان کرد: امنیت جامعه، مقوله بزرگی است که بخشی از آن توسط نیروی انتظامی تامین می‌شود، در سایه امنیت، آرامش، رونق اقتصادی و نشاط و شادابی است که ایران اسلامی با داشتن دشمنان زیاد اما امن‌ترین منطقه جهان به شمار می‌رود.

وی، روز پرستار، روز جهانی کودک و پست را نیز گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در اسلام تربیت کودک و اولاد بسیار سفارش شده و قبل از اینکه فرزندی به دنیا آید، کار تربیت آن آغاز می‌شود.

امام جمعه زابل در پایان، ملحق شدن ساختمان اداره پست به مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل را هدیه دولت یازدهم به مردم سیستان عنوان کرد./ تسنیم