مهمانان ناخوانده سیستان! - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : در روزهایی که کرونا بی محابا می‌تازد و مسئولان هم فقط توصیه در خانه ماندن و سفر نرفتن را تکرار می‌کنند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی مصاحبه ای اعلام می‌دارد که مسافرانی از سایر نقاط کشور وارد سیستان شده اند.

خبری که البته قابل پیش بینی بود چون سال‌های گذشته هم در تعطیلات نوروز مهمانانی از سایر نقاط کشور به سیستان سفر می‌کردند، اما تعداد آن‌ها در این وقت و شرایط تعجب بسیاری برانگیخت.

با این اوصاف این سوال پیش می‌آید که برای پیشگیری از این اتفاق، آیا تصمیمی اتخاذ شده بود یا نه؟ اگر نه، که باید گفت واویلا و اگر هم قبلا در این مورد برنامه ریزی شده بود، در مرحله اجرا چه اتفاقی افتاده که در یک قلم به تعداد ۹۰۰ دستگاه اتومبیل ورودی اشاره می‌شود؟

برای جلوگیری از ادامه این روند چه اقداماتی لازم است؟

به نظر می رسد در صورت عدم مداخله استانداری، فرمانداری و نیروی انتظامی و عدم انسداد مسیرهای ورودی به سیستان، باید منتظر شیوع انفجاری ویروس کرونا باشیم که در این صورت احتمال فاجعه دور از ذهن نیست.

شرایط جغرافیایی منطقه و وجود گرد و غبار و ریزگردها در هوای سیستان در بیشتر روزهای سال، متاسفانه مردم این منطقه را مستعد بیماری های تنفسی نموده است که نکته نگران کننده در مورد شیوع ویروس کرونا نیز معطوف همین موضوع است.

با توجه به این شرایط بهتر است هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام موثری صورت گیرد و نسب به قرنطینه سیستان اهتمام شود تا شاهد افزایش غیرقابل پیشگیری شیوع بیماری و تلفات انسانی بی‌شمار در سیستان نباشیم.
محمد رضا رضایی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.