شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در زاهدان افتتاح شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک فیلم، فیلمنامه و عکس در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این جشنواره اظهار داشت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک با حضور ۱۱ استان کشور در زاهدان اتفاق خوشایندی است که بعد از حدود ۲۰ سال در این شهر کار خود را آغاز کرده است.

حسین مسگرانی گفت: این جشنواره با حضور ۲۴۰ هنرمند و فیلمساز کشور به اجرا در آمد که یک اقدام ارزشمند در بهبود فضای فرهنگی سیستان و بلوچستان و معرفی شایسته و واقعی از چهره استان است.

وی افزود: جشنواره آسوریک یک تفاوت اساسی با جشنواره‌های برگزار شده در تهران دارد و آن هم حضور تعداد زیادی عکاس و فیلمساز در این استان است که می‌توانیم از این فرصت با برنامه ریزی مناسب بنحو شایسته استفاده کنیم تا سال‌های آتی بهترین فیلمسازهای کشور سیستان و بلوچستان را بخوبی معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برگزاری این قبیل جشنواره‌ها کمک خوبی برای معرفی چهره واقعی استان است، بیان کرد: بهترین سرمایه‌گذاری در معرفی سیستان و بلوچستان و رشد و ارتقای فرهنگی همین سینمای جوان و فیلم کوتاه است که امیدواریم این جشنواره نتایج خوبی در برداشته باشد.

سینما تک زاهدان با نام سالن علی‌اصغر شهری افتتاح شد

آغازین روز شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با افتتاح سینما تک زاهدان با نام علی‌اصغر شهری، گالری عکس‌های راه‌یافته به جشنواره و رونمایی از یک کتاب در محل انجمن سینمای جوان زاهدان همراه بود.

علی اصغر شهری متولد ۱۳۲۵ در شهر زابل، از ۹ سالگی گویندگی در رادیو را آغاز کرد. از سال ۱۳۶۴ همزمان با تاسیس انجمن سینمای جوان در زاهدان مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفت و تا پایان عمر همراه سینماگران استان سیستان و بلوچستان بود.

شهری ترانه‌سرا، خواننده، خوشنویس و فیلمساز آثاری چون پیر سیستان و خاک طلا را در کارنامه سینمایی خود دارد.

وی همچنین مدال اتحادیه فیلم کوتاه جهان (یونیکا) را برای کمک به پیشرفت سینما در سیستان و بلوچستان دریافت کرد. علی اصغر شهری در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ دار فانی را وداع کرد.

در ادامه این برنامه از کتاب «زامپانو وارد می‌شود» نوشته سید جواد موسوی رونمایی شد. این کتاب شامل ۵۵ داستان کوتاه سینمایی است.

همچنین در این مراسم نمایشگاه عکس‌های راه‌یافته به جشنواره آسوریک در گالری فردوسی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی زاهدان افتتاح شد./ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.