احداث نیروگاه های برقی تجدید پذیر در قالب قرداد های تضمینی ۲۰ ساله - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : امیدرضا مشهدی ریاست اداره برق شهرستان زابل در نشست خبری با اصحاب رسانه از امکان احداث نیروگاه برقی تجدید پذیر توسط مشترکین و در قالب قرداد های تضمینی ۲۰ ساله خبر داد.

رییس اداره برق شهرستان زابل در این نشست خبری ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در زمینه اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و اطلاع رسانی فعالیت دارند گفت : برق در سیستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا طی سالهای گذشته که مردم درگیر خشک سالی بوده اند برق آنها را در سیستان نگه داشته است و این اهمیت تلنگری بزرگ برای اداره برق است تا در جهت رفاه مردم و خدمات مناسب و به موقع تلاش کند .

وی خاطر نشان کرد اقلیم آب و هوایی حاکم بر سیستان باعث تحول عظیمی در تعرفه های برق در این منطقه شده است که مردم به مدت ۶ ماه از تعرفه های گرمسیری در سیستان استفاده کنند و این تعرفه پایین ترین نرخ تعرفه در کل کشور است ایشان این اتفاق را یک موهبت (نعمت) بزرگ از سوی نظام برای مردم سیستان دانستند .

مشهدی در ادامه سخنان خود خبر از اجرای پروژه برق رسانی سه و نیم کیلومتری شبکه ۲۰ ولت به همراه نصب سه دستگاه برج نوری به چاه ژرف سیستان دادند که این پروژه ۵ روزه ۱ ملیاردو ۲۰۰ ملیون اعتبار اختصاص یافته است ایشان افزودند این پروژه در ۲ روز اینده به پایان خواهد رسید .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بیش از ۱۰ پروژه در راستای اصلاح و بازسازی شبکه در مقابل طوفان ها ، بالابردن ظرفیت اطمینان به شبکه با اعتباری بالغ بر سه هزارو چهارصدو هفتاد میلیون ریال در حال اجرا می باشد.

ایشان اصلاح و باز سازی پایه های بتنی ، نصب ۴ دستگاه پست هوایی ، تعویض تابلو های فرسوده ، سیم کشی و کابل کشی برخی نقاط ، تعمیرات روشنایی معابر ، رفع نقاط سیم سرقتی و…را از دیگر اقدامات این شرکت طی یک ماه گذشته عنوان کرد.

قابلیت اطمینان و پایداری شبکه بعنوان یکی از شاخص های صنعت برق موضوع دیگری بود که ریاست اداره برق زابل در توضیح آن گفت: سطح قابل اطمینان شبکه در سیستان با توجه به اقلیم آب و هوایی و طوفان های +۱۰۰کیلومتر بر ساعت بسیار مطلوب می باشد .بطوری که در روزهای طوفانی در بیابان ها تنها یک یا دو پایه می افتد در حالی که اگر این طوفان در جایی دیگر رخ دهد شبکه در هم می پیچد.

وی با اشاره به شناسایی و ظرفیت ها جهت استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر در سیستان گفت : یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک در خود اداره برق احداث گردیده است که این کار جهت تشویق عموم و همچنین فرهنگ سازی استفاده از انرژی های نو می باشد وی در ادامه افزود : مشترکین می توانند در قالب قرداد های تضمینی ۲۰ ساله نیروگاه برقی تجدید پذیر احداث نمایند .

مشهدی در پایان نوید استقرار گروه تعمیرات خطوط ۲۰ کیلو ولت که بصورت برقدار اقدام به تعمیرات خطوط برقی می نماید( تعمیرات خط گرم ) داد این گروه به طور دائم از یک هفته آینده در سیستان جهت خدمت به مردم مسقر خواهند شد.

الناز خروشان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.