حضور خانم دکتر اربابی بعنوان معاونت برنامه بودجه کشور و نتایج مثبت در بودجه استان سیستان و بلوچستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : با توجه به تقدیم بودجه از طرف دولت به مجلس و اعلام عمومی و شفاف آن، کنکاشی در خصوص میزان بودجه استان سیستان و بلوچستان داشتیم. بر خلاف رویه سنوات گذشته که معمولا بودجه استان همواره از میانگین کشوری کمتر بود اما در دو سه سال اخیر این روند معکوس شده و بودجه استان به نسبت میانگین کشور رشد قابل ملاحضه ای دارد.

این اتفاق مثبت بدلیل حضور خانم دکتر اربابی در جایگاه معاونت برنامه و بودجه کشور رقم خورده که پیش از این کمتر کسی از استان در چنین جایگاه پر اهمیتی قرار گرفته بود و زمینه تحول در نگرش به استان را باعث گردیده است.

مقایسه اعتبارات استان سیستان و بلوچستان در سالهای ۹۶ و ۹۷ و لایحه بودجه ۹۸ به شرح ذیل می باشد:

اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای استانی

کل کشور سال ۹۶ حدود ۶۷ درصد افزایش داشته ولی استان حدود ۸۷ درصد افزایش داشته است.

کل کشور سال ۹۷ حدود ۸ درصد کاهش داشته ولی استان ۳.۴درصد افزایش داشته است.

در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ۸.۷ درصد افزایش داشته ولی استان ۹.۶۹درصد افزایش داشته است.

در طول این چند سال بودجه استان همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

علاوه بر این روحیه و دیدگاه ویژه خانم دکتر اربابی به استان منجر به رفع موانع مالی مجموعه های مختلف که از استان به ایشان مراجعه می کنند، شده است به گونه ایی که جایگاه ایشان بعنوان یک نقطه قوت و اتکا برای استان محسوب میشود.

نتایج حضور ایشان در موقعیتی تاثیر گذار و نگاه ویژه شان منجر به تحولی در حوزه عملشان شده است.

حضور ایشان با این دیدگاه می تواند چراغ راهی برای دیگر هم استانی های که در سطح کشوری جایگاه دارند باشد تا در جهت رشد شاخص های استان در حوزه عمل نهایت تلاش شان را بکنند و حتی المقدور گزارش عملکرد ارایه نمایند.

در چنین شرایطی ایجاد جایگاه برای هم استانی هایمان با هر نوع نگرش سیاسی و مذهبی باید در راس برنامه های افراد صاحب نفوذ سیاسی و مذهبی قرار گیرد مشروط به اینکه ایجاد جایگاه نتایج مثبتی را برای استان رقم زند و پس از قرار گرفتن در جایگاه استان را به فراموشی نسپرند و خدمت به این استان را بصورت ویژه مد نظر قرار دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.