مشکلات عمده ای طی دوره های قبل به شهرداری زابل تحمیل شده است! - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

خدمتگزار یا خیانکار دیدگاه متفاوت این است

نی زار : نشست خبری اصحاب رسانه و منتخبین انجمن های مردم نهاد و رئیس شورای شهر و شهرداری زابل در محل دفتر شورای اسلامی شهر زابل پس از بازدید میدانی پارک ملت و شهر برگزار شد.

به گزارش #نی_زار در این نشست ریس شورای اسلامی شهر یکی از معضلات بزرگ شهر را ارثی دانست که شورا و شهرداران قبلی به یادگار گذاشته اند.

مهدی سرگلزایی تصریح کرد : الحاق ۵ روستا حسن آباد، محمد آباد بنجار، سیاهمرد، سرحدی، و فتح آباد به شهر زابل که مصوبه آن در دوره‌های قبل شورای شهر بوده از معضلات ما محسوب می شود.

سرگلزایی افزود :روستاهایی که حداقل پارامتر های اولیه برای الحاق به شهر را نداشته اند را به شهر زابل الحاق کرده اند ، که حال باید این پارامتر ها را که شامل پلاک گذاری جدول گذاری ترمیم و سایر موارد که برای شهر اجرایی شود.
رییس شورای شهر زابل خاطر نشان کرد : رسیدگی به این امور و انجام این کارها قطعا باعث هزینه ها و زمان می شود و این مسائل باعث افت کیفیت خدمات به شهر زابل شود.

سرگلزایی بیان داشت : الحاق ۵ روستایی به شهر زابل کار غیرکارشناسی شده بود که در دوره های قبل شورای شهر زابل صورت گرفته در دوره جدید این کار را متوقف کردیم.

یک نمونه از این کار غیر کارشناسی شده روستاها الحاقی به شهر زابل روستای سیاهمرد است که در آن زمینی را بدونه تملک به وسعت ۱۹ هزار متر مربع را به ساخت پارک کردن و بعد از ۹ سال صاحب زمین با شکایت و حکم نهایی دادگاه باید این زمین تحویل داده شود و کلیه درختان و امکانات و هزینه ها از بین برود و زمین کاملا خالی تحویل شود.

وی افزود : انجام این کار و تصمیمات غیرکارشناسی که مصوبه ای هم از شورای شهر هم نداشته توسط شهردار وقت صورت گرفته و در حال حاضر وراث پیگیر این موضوع هستند

سرگلزایی گفت : تملک این زمین در حال حاضر با مبلغ روز سه و نیم میلیارد تومان در بر خواهد داشت که اگر در زمان احداث این پارک این کار صورت می‌گرفت هزینه آن ۲۰۰ میلیون تومان می شد که متاسفانه انجام نشده است.

ریس شورای شهر زابل ادامه داد : در بخش بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی سنوات گذشته را داریم که طی جلسات با سازمان مربوطه قرار شد ۴ میلیارد تومان جریمه بخشوده شود.

سرگلزایی افزود  : مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حق بیمه و پرسنل بوده که پرداخت نشده و فقط حقوق پرداخت شده، سه میلیارد پول سنوات برق باقی مانده از قبل است اما برق روزانه پرداخت می شود و این موارد و مشکلات به بدنه شهرداری  تحمیل شده و به تبع آن در ارایه خدمات تاثیر گذار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.