نوید مدیرکل راه آهن جنوب شرق به مردم سیستان و بلوچستان؛ قطار مسافری زاهدان به اصفهان در هفته دولت راه اندازی می شود - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قطار مسافری زاهدان به اصفهان اوایل هفته دولت راه اندازی می شود و این قطار را میتوانیم به عنوان قطار گردشگری معرفی کنیم.
به گزارش نی زار از زاهدان، مجید ارجونی روز سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: فعالیت در رسانه از تصدی  شغل  هم فراتر می رود و بیشتر خبرنگاران به دلیل علاقه و حس خاصی که به خبر دارند با عشق و بدون پرداختن به مادیات در این عرصه فعالیت می کنند.
وی با اشاره به فعالیت های راه آهن جنوب شرق از سال گذشته تا کنون افزود: به منظور ایجاد محوطه و فضایی در شان مردم این استان در این مجموعه در این مدت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: ما در حال آماده سازی و تقویت زیرساخت های منطقه در مبحث ریلی در زمان اتصال خط زاهدان به چابهار و ادامه ان به زابل و مشهد هستیم.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: حمل بار صادرات توسط راه آهن از طی چهار ماه ابتدای سال از طریق مرز پاکستان  ۱۶۴ درصد، واردات  پنج درصد و ترانزیت بار ۶۰ درصد افزایش داشته است.
ارجونی بیان کرد: همچنین نصب دستگاه توزین در خط ریلی سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین و منحصربفرد ترین اقدامات راه آهن جنوب شرق است که با وجود آن می توان هم اینک قطارهای ترانزیتی خط نرمال و عریض کشورایران و  پاکستان را نیز درکمترین زمان ممکن توزین کرد.
وی ادامه داد: عملیات توزین در گمرک استان تا پیش از این به دلیل تفاوت عرض ریل های ایران و پاکستان مدت زمان زیادی به طول می انجامید.
محمود دولت کردستانی در این آیین اظهار داشت: خبرنگاران با توجه به ارتباطی که با مسئولان دارند باید به عنوان نماینده تمام اقشار مردم برای احقاق حقوق آنان بیشترین تلاش خود را بکار گیرند.
وی با اشاره به روز خبرنگار از مقام شامخ شهدای این عرصه در سیستان و بلوچستان به ویژه شهید محسن خزایی، شهید ذوالفقاری و شهید ضامن قدردانی کرد.
وی افزود: شهید خزایی یکی از بهترین خبرنگارانی بود که پنج سال در سوریه و در میان جنگ و آتش حضور داشت.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید بینش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و بدانند چگونه از ظرفیتی که در دست دارند به بهترین شکل استفاده کنند.
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخی مسئولان از جمله نمایندگان مردم این استان در مجلس همکاری بسیار ضعیفی با رسانه ها دارند و صدا و سیما چندین مرتبه از آنان خواسته تا با خبرنگاران نشست برگزار کنند که به دلیل نبود همگرایی میان آنان از این کار سر باز زده اند.
کردستانی خاطرنشان کرد: تمام خبرنگاران استان باید با همسویی و همراهی برای احیای حقوق مردم تلاش کنند.
در پایان جلسه از خبرنگاران حوزه ریلی تجلیل بعمل آمد.