اجرای پروژه احداث خط آهن فرعی محوطه گمرک زاهدان جهت افزایش تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی و وارداتی - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: مشخصا افزایش بهره وری، افزایش میزان بارگیری و تخلیه کالاهای صادراتی و وارداتی از اهداف شاخص پروژه احداث خط فرعی محوطه گمرک زاهدان است.

به گزارش نی زار از زاهدان، مجید ارجونی صبح امروز /سه شنبه/ در بازدید از پروژه احداث خط فرعی محوطه گمرک زاهدان، اظهار داشت: پروژه احداث خط عریض فرعی محوطه گمرک به طول ۳۰۰ متر با نصب دو دستگاه سوزن LBS در حال اجرا است.

وی افزود: توسعه خط فرعی محوطه گمرک با هدف بهینه سازی زمان مانور قطارها و باالطبع کم شدن زمان تخلیه و بارگیری واگن های پاکستانی انجام می شود.

وی بیان کرد: رضایتمندی تجار با توجه به کم شدن زمان خواب محموله ها و کالاهای ترانزیتی و صادراتی در محوطه گمرک یکی دیگر از اهداف این پروژه به شمار می رود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: با توجه به افزایش تردد قطارهای پاکستانی به هفته ای چهار رام قطار به صورت رفت و برگشت، افزایش حمل بار محمولات در گمرک زاهدان و مشکلات عدیده ای که در هنگام مانور برای ساکنین و شهروندان زاهدان در تقاطع همسطح زیباشهر به وجود می آورد این خط در دستور کار قرار گرفت تا مشکلات مانور و توقف بیش از حد خودروها را در تقاطع به حداقل برسد.