علی اوسط هاشمی نخستین استاندار سیستان و بلوچستان که لباس سنتی سیستانی را به تن کرد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار؛ نگاه ویژه دولتمردان تدبیر و امید به فرهنگ سیستان و بلوچستان تجربه ای جالب از جنس احترام متقابل را برای مهرآفرینان دیار نخل و آفتاب رقم زده است. تفکر فرهنگ محور علی اوسط هاشمی موجب شده تا با اقدامات هماهنگ سیستان و بلوچستان وجهه واقعی خود را به اذهان متبادر سازد.
تامین امنیت با چاشنی اعتماد و احترام متقابل به مردم و معتمدین و جلوگیری از اخباری که با بزرگنمایی سیستان و بلوچستان را سال ها در افکار عمومی محلی ناامن جا انداخته بود باعث شد تا همگان بدانند سیستان و بلوچستان نیز مانند سایر نقاط کشور و بعضا امن تر برای گردشگران است.
قرار گرفتن سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگران کشور در سال جاری و برگزاری همایشات، کنگره ها و مسابقات مختلف از دیگر اقدامات نماینده عالی دولت یازدهم برای نشان دادن چهره واقعی استان به شمار می رود.
سخنرانی ریاست محترم جمهور در میدان گاز زاهدان آن هم در فضای باز که در گذشته فقط در میدان آزادی اتفاق افتاده بود نشان از عزم جدی استاندار سیستان و بلوچستان برای تغییر نگاه ها به سیستان و بلوچستان بود که متاسفانه زیاد در رسانه ها خودی نشان نداد.

علی اوسط هاشمی که در گذشته از لباس قالب استان استفاده کرده بود باعث شد برخی به این حرکت فرهنگی واکنشی از روی عدم دانش نشان دهند اما وی، امروز /شنبه/ دوازدهم فروردین،در روز مبارک جمهوری اسلامی با پوشش سنتی سیستان به شهرستان هامون آمد تا نشان دهد هیچ تبعیضی بین فرهنگ سیستان و بلوچستان قائل نیست.
هاشمی نخستین استاندار سیستان و بلوچستان است که لباس سیستانی به تن کرد، این حرکت فرهنگی جالب تا کنون از نمایندگان عالی دولت های قبل در استان دیده نشده بود.
نویسنده: فرشید عابدی