برای ارتقای بودجه فرهنگی سیستان و بلوچستان پیگیری ویژه نیاز است! - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نـــــی زار : معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه اجرای برنامه یادواره شهدا مردمی است گفت: باید پایگاه ها و مساجدی که شهدا مربوط به آن محله هستند برای شهدا سالگرد بگیرند و رویکرد مردمی برگزاری این یادواره را تقویت کنند.  

به گزارش نی زار، «علی اصغر جمشیدنژاد» سازمان های مردم نهاد را مجموعه ای ایثارگر تلقی کرد و افزود: کار این سازمان ها و سمن ها نوعی ایثار است زیرا در راستای رسیدن به اهداف عامه پسند و خیر خواهانه از پول، وقت و امکانات خود استفاده می کنند و باید تلاش شود تا از این گروهها و سمن ها در راستای ترویج مباحث مربوط به ایثارگر و شهادت بهره گیری شود.

جمشید نژاد برنامه شهدای شاخص را برنامه ای خوب توصیف و بیان کرد: بنیاد شهید بعنوان متولی این برنامه باید ساز و کار مناسبی را در این راستا اجرا نماید.
وی با اشاره به برنامه راهیان نور گفت: برنامه راهیان نور را باید در قالب یک طرح و سند مکتوب مشخص و برای آن از محل اعتبارات ملی اعتبار پیش بینی کرد.
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ایجاد رغبت و انگیزه مشارکت مردم در اردوهای راهیان نور باید از سوی متولیان این برنامه، مجموعه ای از تسهیلات و امکانات رفاهی لازم و ضروری برای متقاضیان فراهم شود.
جمشیدنژاد ضمن ابراز گلایه از کمبود منابع اعتباری لازم برای انجام امور فرهنگی گفت: برای ارتقای بودجه فرهنگی استان باید نمایندگان مجلس پیگیر باشند.
وی اضافه کرد: برای غنا بخشیدن به مصوبات این جلسه پیشنهاد می شود تا کمیته های متناظر با این شورا در سایر شهرهای استان تشکیل شوند.
وی تصریح کرد: مطابق دستورالعمل پیش بینی شده باید دو نماینده مجلس بنا به پیشنهاد مجمع نمایندگان استان عضو این جلسه باشند که لازم هست اقدام لازم جهت تکمیل کردن اعضای جلسه انجام شود.