بیش از ۴۲۶هزار و۹۰۰ ساعت آموزش به ساکنان روستاهای استان سیستان و بلوچستان ارائه شد - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار- محمد جهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه ۴۲۶هزار و ۹۰۹ نفر- ساعت آموزش به ساکنان روستاهای استان در ۸ماهه سالجاری خبر داد .
به گزارش نی زار به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان ؛ جهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام این خبر گفت : به منظور توانمند سازی روستائیان و عشایر و با هدف جلوگیری از مهاجرت آنها، ۴۲۶ هزار و ۹۰۹ ساعت آموزش معادل ۲هزار و ۸۷۱دوره آموزشی در روستاهای استان ارائه گردیده است.
جهانتیغی افزود : از مجموع آموزشهای ارائه شده ۱۹۶هزار و ۷۴۱ ساعت ویژه بانوان و ۲۲۷ هزار و ۶۵۶ ساعت ویژه آقایان بوده و ۲ هزار و ۵۱۲ نفر ساعت از این آموزشها در کارگاه های دو منظوره ارائه شده است .
وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای معطوف به ایجاد شغل در مناطق روستایی و احیا مشاغل خانگی روستاییان با هدف ارتقاء وضعیت معیشتی آنها از مهمترین برنامه ها و اهداف سازمان فنی و حرفه ای است .
جهانتیغی بیان کرد: کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای در روستاهای استان با توجه به شرایط محیطی و بومی منطقه در رشته های پرورش جوجه بومی ، خیاطی ، صنایع دستی و کشاورزی ، گیاهان دارویی ، بافندگی و … فعال است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اهداف ارائه این آموزش ها خاطر نشان کرد : هدف ما از توانمند سازی مهارتی روستائیان این است که نیروهای فعال کار روستاها پس از کسب مهارت بجای نیاز به مهاجرت به سایرمناطق بتوانند با توجه به پتانسیل های موجود در خود روستاها مشغول به فعالیت و احراز شغل و درآمد پایدار برای خود شوند.
جهانتیغی اذعان کرد: اهمیت دادن کارآفرینی در روستاها از اتلاف هزینه های جبران ناپذیر رفع مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در شهر ها پیشگیری می کند .