هیات ورزش های دانش آموزی اهرم خوبی برای توسعه ورزش های دانش آموزی است - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش نی زار از زاهدان ، جلسه انجمن های ورزشی هیات ورزش های دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان روز گذشته با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ، رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان رئیس و دبیر هیئت ورزش های دانش آموزی، رئیس کمیسیون ورزش شورای شهر زاهدان، مسئولان انجمن های ورزشی دانش آموزی و کارشناسان با تجربه درس تربیت بدنی در سالن جلسات شورای شهر زاهدان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش های دانش آموزی در این جلسه اظهار کرد: برنامه های این هیئت بر اساس برنامه های وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش های دانش آموزی، سیاست ها و استراتژی های معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای کار در اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، هیئت ورزش های دانش آموزی اهرم خوبی برای توسعه ورزش های دانش آموزی است در گذشته اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری مشکلاتی را در این اداره به همراه داشت که با راه اندازی این هیئت بسیاری از این مشکلات رفع می شود.

جمشید جلیلوند گفت: کمک به توسعه رشته های ورزشی در میان دانش آموزان و فرهنگیان با استفاده از توانایی ۳۲ کارشناس تربیت بدنی حاضر در مناطق مختلف آموزش و پرورش، و هزار و ۲۰۰ معلم تخصصی ورزش و اماکن ورزشی موجود از اهداف این هیئت است.

وی افزود: ورزش های دانش آموزی استان در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که با عزمی جدی تلاش می کنیم به چند پله بالاتر ارتقا پیدا کنیم در این راستا مسابقات ورزشی دانش آموزی به صورت درون مدرسه ای و منطقه ای برگزار می شود، سپس تیم ها و دانش آموزان برتر مناطق آموزش و پرورش فروردین و اردیبهشت سال آینده در رقابت های استانی به مصاف هم می روند تا بتوانیم استعدادهای برتر را در مرداد و شهریور سال ۹۶ به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

جلیلوند بیان کرد: با برگزاری مسابقات دانش آموزی، اجرای طرح های استعدادیابی و مدرسه محوری، راه اندازی کانون های ورزشی با عزم جدی این هیئت آینده روشنی را برای ورزش دانش آموزی نوید می دهیم.

در ادامه جلسه رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش اظهار داشت: استعدادهای زیادی در میان دانش آموزان استان وجود دارد که می طلبد مسئولان انجمن های ورزشی هیئت ورزش های دانش آموزی در مدارس حضور پیدا کنند و با شناسایی افراد مستعد برنامه های خود را عملی کنند.

وی افزود: مسابقات استانی و درون مدرسه ای با هدف توسعه ورزش های دانش آموزی در استان راه اندازی شده  است و کانون های ورزشی نیز با هدف استعدادیابی و رشد ورزش دانش آموزی ایجاد می شود که می طلبد در این راستا از استان های کم برخوردار اما موفق الگو بگیریم.

غلامرضا حاضر با بیان این که ۷ سال از ورزش دانش آموزی کشور عقب هستیم، ادامه داد: یکی از راه های موفقیت در این بخش در کنار هم بودن و همفکری برای اجرای برنامه های مختلف ورزشی در میان دانش آموزان است و انتظار می رود کلاس های دانش افزایی با توجه به رشد کیفی در راس کارهای هیئت های دانش آموزی قرار بگیرد و رشته های توپی و انفرادی تقویت شود تا در کشور موفق شویم.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد پیشرفت ورزش های دانش آموزی در استان باشیم به طور قطع توسعه این بخش باعث تقویت ورزش های قهرمانی می شود.

%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%862 %d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%861