نقدی به جوابیه روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار در باب اسپانسری تیم صبای قم - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار؛ طبق معمول  و اصالت وجودی تبلیغات روی البسه تیم های ورزشی صرفا برای معرفی اسپانسر های آن تیم و دیده شدن آن سازمان یا صاحبان صنعت بکار می رود .اگر روی لباس تیم پرسپولیس نام برند تبرک یا روی لباس استقلال نام اپراتور همرا اول یا یا ایرانسل را مشاهده می کنید بدین معناست که این برند ها اسپانسر این تیم ها شدند و تبلیغات خود را روی لباسشان هک میکننند.

نوشته شدن نام یک سازمانی مانند منطقه آزاد چابهار برروی البسه تیم ها منوط بر مجوز هیئت مدیره و مدیران آن سازمان است و اگر فردی به طور خودجوش این کار را انجام دهد طبق قانون آن سازمان میتواند وی را تحت تعقیب قرار دهد و از وی در مراجع قضایی شکایت کند. حال که این کار خودجوش آن سرمایه گذار موجب رنجش خاطر هم استانی هایمان علی الخصوص اهالی ورزش و هم موجب زیر سوال رفتن منطقه آزاد چابهار شده چرا هیچ گونه برخوردی با وی نمی شود؟!

منطقه آزاد چابهار هیچ گونه ارتباط جغرافیایی با تیم صبای قم ندارد ، هک شدن نام منطقه آزاد بروی لباس تیم صبا که نشانگر تبلیغات است ، افکار عمومی را به سمتی میبرد که گویی حمایت مالی اتفاق افتاده است.

طبق قانون سازمان لیگ انتشار خبر رسانه نی زار کذب محض نیست.

طبق قانون وزارت امور اقتصاد و دارایی سالانه به ازای تبلیغات روی البسه از تیم ها مالیات اخذ می شود. اگر تیم صبای قم بدون اطلاع مدیران عالی و هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار از برند این سازمان سواستفاده کرده و باعث بی اعتباری این سازمان در افکار عمومی استان شده پس باید عواقب حقوقی این کار را بر عهده بگیرد.

نویسنده:حمیدرضا عابدی ، کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی

%d8%ad%d9%85%db%8c%d8%af-%d8%b9%d8%a7%d8%a8%d8%af%db%8c