واردات مرغ به استان در صورت نیاز انجام می شود - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

معاون فرماندار زاهدان گفت: واردات مرغ به زاهدان در صورتی انجام می شود که واحدهای مرغداری پاسخگوی نیاز مصرفی مردم نباشند.

به گزارش نی زار از زاهدان ، محمد گمرکی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای کنترل بازار مصرف و تقاضا واردات مرغ را قانونمند کردیم و در صورتی به افراد اجازه واردات مرغ از دیگر استانهای کشور را می دهیم که واحدهای طیور در استان نتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی افزود: در این حوزه باید گلوگاه ها را کنترل کنیم تا واحدهای طیور در استان با عرضه گوشت مصرفی مردم مورد حمایت قرار گیرد و شعار امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تحقق پیدا کند.

معاون فرماندار زاهدان با اشاره به جمع آوری و ساماندهی جایگاههای عرضه مرغ زنده در زاهدان تصریح کرد: در این راستا ۷ بازارچه در شهر زاهدان ایجاد شده و افرادی که اقدام به فروش و ذبح مرغ در کوچه و معابر شهر می کردند در آنها مستقرشدند که منجر به کاهش چالش های بهداشتی و زیست محیطی در شهر زاهدان شده است.

وی اظهار کرد: در این بازارچه ها که با هدف توانمند سازی افراد بویژه در حاشیه شهر ایجاد شده است ۲۶۵ غرفه و ۱۹ کشتارگاه وجود دارد و یک هزارو ۳۲۵ نفر مشغول به کار هستند.

گمرکی گفت: آموزش و آگاه سازی شهروندان در خصوص ذبح غیر بهداشتی و بیماریهای حاصله از آن از جمله اهداف ما در این بخش است که رسانه ها نیز باید در این امر خطیر یاریگر ما باشند.

پس از این نشست اصحاب رسانه از بازارچه های ایجاد شده بازدید کردند.

%d8%ae%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c