پیش از دولت تدبیر و امید سندی برای مقابله با ریزگرد ها نداشتیم - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

به گزارش نی زار از نیمروز ، استاندار سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز به مناسبت سومین روز از هفته دولت در همایش نخبگان و معتمدین شهرستان نیمروز ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک روز کارمند اظهار داشت: مردم درهفته دولت باید حرف بزنند و مطالبات خود را از مسئولین پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: دولت به واسطه برجام توانست جنگ را دور کند و ارزش پول ملی حفظ شود.

علی اوسط هاشمی بیان کرد: توجه وزیر بهداشت درسفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان برای هر سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، زابل و ایرانشهر ۴۰۰میلیارد ریال طرح مصوب کرد که نشان توجه وی به این منطقه است.

وی ادامه داد : قبل از دولت تدبیر و امید برای مقابله با ریزگرد و طوفان ها یک سند نداشتیم و با حمایت دولتمردان به گونه ای شدهکه توجه به مشکلات به عنوان اولویت شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و بهبود آن جهت استفاده از بازارچه های مرزی افزود: در هر معبر مرزی که کشور مقابل تمایل به تجارت دارد ، از نظر ما مانعی برای بازگشایی بازارچه نیست .

هاشمی درپایان تغیر الگوی کشت درسیستان رایک ضرورت دانست و گفت: با همکاری مردم باید زمینه کشت پردرآمد و متناسب با شرایط منطقه را فراهم کنند.

برگزاری نشست خبری اصحاب رسانه ،حضور در نماز جمعه مردم نیمروز از دیگر برنامه های سفر استاندار به منطقه سیستان بود.

IMG_20160826_080450