بیانیه جوانان اصلاح طلب سیستان در خصوص بیانات اخیر امام ‌جمعه زابل - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : بستر خدمت در جایگاه استاندار و ایءمه جمعه این کشور مرهون خون شهدا و از خودگذشتگی هایی است که بار مسئولیت را سنگین میکند. نتیجه هر عمل و کلام و قدمی باید منطبق بر اهدافی باشد که عموم مردم را منتفع کند.

بنابراین ضروری است ارکان مختلف نظام با همگرایی و پرهیز از تفرقه و جدایی، ضمن اتکا بر اصول در مسیر اصلاح گام بردارند.

حجت الاسلام کیخا امام جمعه معزز زابل فردی دلسوز و حساس است. یکی از مهمترین شاخصه هایی که موجب محبوبیت ایشان شده عدم عافیت طلبی است که بر خلاف رویه بسیار از مسئولین تا حد توان زبان گویای مشکلات منطقه بوده است.

ما قصد تایید و یا رد کلیه مواضع ایشان را نداریم و معتقدیم چنانچه دامنه مشاورین ایشان به کلیه طیفهای سیاسی اجتماعی فرهنگی شهرستان و استان تسری میافت قطعا شاهد نتایجی بهتر بودیم.

اخیرا مباحثی در خصوص جابجایی ایشان مطرح شد. حذف ایشان از این جایگاه به منزله عدم تحمل بیان معضلات و مشکلات مردم خواهد بود که منجر به بدبینی عموم مردم در نیات تصمیم گیران خواهد شد.

از طرفی آقای موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان که طرف بحث امام جمعه است، بیشتر طول عمرش را در سیستان و بلوچستان سپری کرده است. تحصیلات دانشگاهی و دوره های مختلف کاری ایشان در این استان بوده و شناخت کامل از استان دارد.

از آقای موهبتی انتظار میرود در انتصابات ضمن لحاظ توانمندیها، حساسیتها را مدنظر قرار دهد.

دامنه انتخاب مدیران استان به وسعت پهنه کشور است. طبیعتا اگر این دامنه محدود گردد حساسیت زا و بعضا شبه برانگیز خواهد بود. استانداری که بدلیل حضور طولانی مدت در این استان نام نیکی در شهرهای مختلف از خود بجا گذاشته است نباید با عدم توجه به حساسیتهای استان به انتقادات دامن زند.

بنابراین هر گونه برخورد حذفی و تنش آمیز میتواند سوء تدبیر تلقی گردد.
امیدواریم بزرگواران با تدبیر و سعه صدر ضمن رفع کدورتها و تنشها در ایجاد یک فضای مودت و همدلی در سایه حذف عوامل تنش زا گام برداند نه حذف یکدیگر.

اقتضای مدنیت تحمل و مداراست.

جوانان اصلاح طلب سیستان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.