توضیحات رییس دانشگاه علوم پزشکی درباره شیوع بیماری آنفولانزا/ تکذیب تعطیلی بیمارستان هیرمند - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار – دکتر میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل عامل این بیماری را ویروس معرفی کرد و اظهار داشت : این ویروس معمولا از طریق هوا یا عطسه گسترش می یابد و همچنین توسط تماس با سطوح آلوده به ویروس و سپس تماس دست با چشم و دهان نیز ممکن است منتقل شود؛ همچنین فرد بیش از بیمار شدن یا در طی مدت زمانی که بیمار است می تواند سبب الوده شدن دیگران شود .

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی زابل تصریح کرد : شهروندان از روبوسی و دست دادن با افراد مشکوک به انفولانزا خودداری و بهداشت فردی را رعایت کنند.

دکتر هادی میرزایی اظهار داشت : این بیماری هر ساله شیوع دارد اما امسال شدت گرفته است، با این وجود هیچ کمبود در زمینه دارویی این بیماری وجود ندارد و کمبود ها رفع شده است و هیچ نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

میرزایی افزود : بیمارستان ها جهت پذیرش بیماران در آمادگی کامل هستند و هم چنین حوزه بهداشت جهت نمونه گیری و انجام آزمایش مراجعه کنندگان آمادگی کامل داشته و کار خود را بخوبی انجام می دهند ؛ آزمایشات جهت تشخیص و شناسایی نوع آنفولانزا به پایتخت ارسال می گردد .

وی در ادامه گفت : با توجه به حجم زیاد مراجعه کننده و پر شدن بخش ها تخت های مازاد در بیمارستان و اورژانس ایجاد کرده ایم و هم چنین مجبور شده ایم یک بال از بیمارستان تنفسی را فعال و بیماران مشکوک به انفولانزا را به انجا منتقل کنیم .

میرزایی ادامه داد : شدت انفولانزا زیاده بوده و تعداد مراجعه کننده ها به بیمارستان امیر بسبار زیاد بوده است که به سبب این ما مجبور شده از نیروهای بیمارستان امام و بیمارستان هیرمند کمک بگیریم .

وی در پاسخ به اخبار و حواشی که بیمارستان هیرمند تعطیل شده است گفت: بیمارستان مگر بقالی است که تعطیل شود ؛ متولی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی می باشد و خود به وظایف و کار خود آگاه است.

وی خواستارشد : کسانی که فاقد هرگونه تخصصی در حوزه درمان و بهداشت هستند در امور مربوطه دخالتی نداشته باشند .
در پایان دکتر میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل خبر از صدور مجوز مرکز تحقیقاتی و گوارش و کبد کودکان از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه داد.
هم چنین رشته ی پرستاری و مراقبت های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد از سوی وزارت بهداشت برای دانشگاه علوم پزشکی زابل صادر گردید و از مهر ماه ۹۹ چهار نفر بومی پس از قبولی در آزمون مربوطه در این رشته تحصیل خواهند نمود.

گزارش: الناز خروشان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.