آرامش در حیاط آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : مطلبی تحت عنوان در حیاط خلوت آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان چه می گذرد ؟ در کانال اصلاحات سیستان وبلوچستان منتشر شد و حاوی مطالبی بود که لازم دیدم من هم نظرم را در باره ی آنها بگویم چرا که من هم یک فرهنگی هستم .
۱-آغاز این نوشته گلایه از این است که گویا در آموزش و پرورش سودای تغییر و تحول نیست و در ادامه تصمیمات مدیرکل را از مصادیق تضییع حقوق بلوچ ها و اهل سنت شمرده است . برایم جالب بود که از یک طرف گلایه از عدم تغییر است یعنی اتفاقی نیفتاده و از آن طرف تغییرات انجام شده یعنی انتصاب روسای آموزش و پرورش چابهار و میرجاوه که برای اولین بار در طی چهل سال گذشت از فرهنگیان بلوچ و اهل سنت صورت گرفته تضییع حقوق بلوچ ها و اهل سنت شمرده است .
۲-در حالی نویسنده مطلب از تبعیض در استخدام و به ضرر جنوب استان سخن گفته که استخدام ها درچند سال گذشته عمدتا بومی بوده و بومی هم برای هر شهر تعریف شده یعنی از خاش برای سراوان یا ازبزمان برای دشتیاری پذیرفته نمی شود و تمرکز استخدام هم در جنوب استان بوده است و اتفاقا بر عکس نظر ایشان از این بابت شمال استان گلایه مند است که از استخدام سهم اندکی دارد.
۳-نویسنده در حالی از سیاست بلوچ زدایی دکتر حمیدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سخن می گوید که تا کنون هیچ بلوچی جابجا نشده است شاید نویسنده مطلب دلش می خواسته این طور باشد که برای حرف هایی که دوست دارد بزند، مصداق هم داشته باشد اما این طور نیست .
۴-بخش هایی از این نوشته ربطی به آموزش و پرورش ندارد و عقده گشایی و تسویه حساب با دکتر محمد تقی رخشانی فعال سیاسی اجتماعی و فرهنگی شناخته شده استان است که به آن نمی پردازم اینکه دکتر رخشانی منفعت طلب سیاسی است و افکار ناسیونالیستی دارد را قضاوت نمی کنم اما کسی که می گوید مدیر کل واقعی دکتر محمد تقی رخشانی است حداقل معلوم است که دکتر حمیدرضا رخشانی و سابقه ی مدیریتی ایشان را نمی شناسد. مدیریتی اخلاق مدار و قانون گرا با صبر و بردباری مثال زدنی.
۵-به نویسنده ی این نوشته عرض می کنم که نه تنها در حیاط خلوت بلکه درحیاط آموزش و پرورش آرامش برقرار است و تصمیمات منطقی ، عادلانه ، به دور از تبعیض و در جهت توسعه ی استان گرفته می شود، دعواهای سیاسی را به حوزه های سیاسی منتقل کنید .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.