دیدار دادستان زابل با ائمه جماعت شهرستان زابل - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نی زار : دادستان زابل در دیدار با با ائمه جماعات شهرستان زابل به نقش روحانیون در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان داشت : دین مبین اسلام دارای ظرفیتهای بالایی است که متاسفانه بنا به دلایلی تاکنون از آن درجهت رفع برخی از مسایل و مشکلات اجتماعی استفاده نگردیده است.

روحانیون و مبلغین دینی به عنوان گروههای مرجع و تاثیرگذار در نظام مقدس اسلامی نقش شگرفی در ایجاد اصلاحات ساختاری در بهبود نظام سلامت اجتماعی ایفامی کنند.

تبعیت و پیروی مردم از نصایح و توصیه های علما و روحانیون از یک طرف و برگزاری تجمعات و نشستهای متعدد دینی در کشور به مناسبتهای مختلف از سوی دیگر، زمینه مناسبی درجهت طرح و بیان مسایل اجتماعی و تشویق و تحریض مردم در مشارکت با رفع این نوع از معضلات اجتماعی محسوب می گردد.

دادستان زابل افزود : عدم ارتباط بین بخشی دستگاههای متولی نظام سلامت اجتماعی با سازمانهای دینی و حوزه های علمیه باعث گردیده که طرح موضوعات روز در باب آسیبهای اجتماعی اعم از اعتیاد، ایدز، طلاق و… در منابر و مجالس دینی مورد مغفول قرار گیرد.

گرچه مسایل اجتماعی روز از دغدغه های اصلی امامان معصوم در عصر خویش محسوب می گردید و حتی احادیثی مختلفی نیز در این باب به یادگار مانده است اما کمتر در ارتباط با موضوعات و مسایل اجتماعی مورد تاکید خطبا و وعاظ قرار می گیرد.

ورود معنویت از طریق آگاهی بخشی و تنویر اذهان عمومی ازسوی مروجین دینی در خانواده ها نقش به سزایی در پیشگیری از بروزآسیب اجتماعی ایفا می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.