سوت آغاز بی قانونی در سیستان - پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی نــی زار

نـــــی زار : اخیرا در شهرها و استان های بزرگ کشور لغو برنامه های مختلف با فشار افراد یا مسیرهای خاص به یک مساله عادی تبدیل شده و شاید مردم آن شهرها و استان ها نیز به این روال عادت کرده اند!

اما در استان سیستان و بلوچستان وضعیت قدری بهتر بود که شاید بخشی از این مساله مربوط به نوع برنامه های که در این استان برگزار می شود برمی گردد و بخش مهم تر آن اینکه گروه های فشار در این استان سازماندهی لازم و فرصت عرض اندام را پیدا نکرده بودند که هر دو اینها برای این استان مبارک بود.

در روزهای اخیری خبری منتشر گردید مبنی بر لغو یک برنامه جنگ شادی که برنامه ای برای اولین بار نبود! گروهی از جوانان در حوزه های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی و شعرخوانی عزم کرده بودند قدری مستقل تر برنامه ای در شان منطقه برگزار نمایند که البته بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود و حتی تعدادی از شهروندان از شهرهای دیگر عازم زابل شده بودند برای حضور در این برنامه! با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد به لحاظ عرف و رعایت ایام سوگواری بانو حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مشکل خاصی نبوده است! اما به یک باره دو ساعت قبل از برنامه و علیرغم حضور مردم در محل اجرا اعلام می شود که این جنگ شادی لغو می باشد!!

حال این سوال پیش می آید که چه کسانی برای لغو این برنامه اقدام کرده اند! و نقش دستگاه های متولی در ماندن بر اصول و قانون چه بوده؟!

سوالی که پاسخ آن می تواند مانعی بزرگ و مهم برای بی قانونی در این شهر باشد و به نظر می رسد باید قبل از آنکه این اقدام به یک روال عادی تبدیل گردد جلوی آن گرفته شود.